LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ AL CEIP GASPAR SABATER

Estàndard

Vaig llegir la carta que va enviar l’STEI referent a la notícia del director de l’IES Marratxí, en Jaume March, on explicaven que la jutgessa “no havia observat l’existència de cap indici racional en l’execució de cap fet punible per part de l’acusat” i que “la interlocutòria de la jutgessa desmuntava sense cap mena de pal·liatiu les acusacions del denunciant”. A la sala de professors del meu centre hi ha dos suros on s’exposen tota mena de temes i vaig pensar que era una molt bona notícia que valia la pena compartir amb la resta de companys.
El  dimecres 14 de maig vaig llegir a la secció Tribuna del diari Última Hora l’article que Iñaki Aicart havia escrit sobre la gestió de la consellera Camps. Vaig pensar que valia la pena que altres companys ho llegissin i quan vaig anar a penjar-lo al suro em vaig adonar que el referent a en Jaume March ja no hi era. Algú l’havia desplaçat i l’havia penjat a un altre suro més amagat on s’acumulen totes les informacions dels sindicats.
Vaig posar l’article aquell dijous i no li vaig donar més importància. L’endemà divendres algú l’havia despenjat. El dilluns vaig tornar a penjar l’article que l’endemà va desaparéixer. Avui dimarts a primera hora  he tornat a posar-lo juntament amb una notícia referent al TIL on s’explica que no s’aplica en prop del 20% dels centres segons alguns inspectors.
A les onze del matí cap dels dos documents estaven en el lloc on els havia exposât.  A les dues he anat a parlar amb la directora del centre. M’ha confirmat que havia estat ella qui ho havia retirat. M’ha explicat que per una banda seguia ordres d’inspecció i per altra intentava fer complir la llei. Segons ella, cap dels dos articles són neutrals. També ha argumentat que a la sala de professors hi entren nins.  Li he dit que d’això se’n diu  censura i que està atemptant contra la llibertat d’expressió. M’ha remés al BOIB número 49 del 3-4-2007 al Capítol III, article 124 punt 2 (que ella havia penjat en el lloc on havien estat els dos retalls de premsa i havia subratllat amb fosforescent).
MAI HAGUÉS IMAGINAT QUE AMB L’EDAT QUE TINC, EL LLOC ON VISC I EN EL SEGLE XXI POGUESSIN PASSAR AQUESTA MENA DE COSES.
TAMPOC HAGUÉS PENSAT QUE LLEGIR EM DONÉS TANTS DE PROBLEMES.
Matilde Martínez Ripoll
Bunyola 20 de maig de 2014

Informa d'una incidència

